- Bakom kulisserna
Edenred bakom kulisserna: Möt Yodit Solomon
Möt Yodit Solomon, vår sprudlande Marketing & Campaign Manager på Edenred. Med en passion för att fira livet och en kreativ ådra, har Yodit gjort en imponerande resa inom företaget de senaste fem åren. Hon delar med sig av sina insikter om marknadstrender, utmaningar och vikten av att sätta medarbetarnas välmående i fokus.
- Berätta lite mer om dig själv! Vem är Yodit?
Jag är en glad person som älskar att fira allt som kan firas! Oavsett om det är ”låt-oss-fira-att-vi-är-kollegor”-dagen eller min birthday week, så ser jag alltid till att göra det extra speciellt. Utanför jobbet är jag en fotbollsmamma som tycker om att vara kreativ på olika sätt, och jag älskar att njuta av solnedgångar.

- Hur har din resa på Edenred sett ut?
Jag började arbeta på Edenred för prick fem år sedan, i ett mycket mindre marknadsteam. Sedan dess har teamet nästan tredubblats, och det har verkligen blivit tre gånger så roligt! Att jobba i team är något jag värdesätter, så det har varit en fantastisk resa.
- Vad gör du om dagarna i din roll?
Min roll som Marketing & Campaign Manager är väldigt varierande. Mina dagar kan bestå av allt från att projektleda reklamfilmer, koordinera sälj – och marknadsaktiviteter till att köpa enhörningsballonger för att göra ett möte lite roligare.
- Vad är den största utmaningen i ditt arbete?
Den största utmaningen i mitt arbete är att ständigt anpassa våra kampanjer till en snabbföränderlig marknad. Det kräver att jag håller mig uppdaterad om trender och konsumentbeteenden, samtidigt som jag måste säkerställa att vårt budskap är både konsekvent och engagerande. Att balansera kreativitet med datadrivna insikter kan vara en utmaning, men det är också det som gör jobbet så roligt!
- Ser du någon marknadstrend som påverkar vårt arbete just nu?
Absolut! Vi ser en positiv trend där företag verkligen börjar sätta sina anställdas välmående i fokus. Arbetsgivare har insett att personalförmåner är en smart investering – inte bara för att locka till sig nya talanger, utan också för att behålla sina medarbetare. När företag satsar på sina anställda stärker de dessutom sitt varumärke och förbättrar sin prestation på sikt. Det är win-win för alla!
- Kan du dela med dig av ett minnesvärt projekt eller händelse som du är stolt över?
Jag är särskilt stolt över lanseringen av vår nya upplevelseplattform för användare, kunder och partners. Vi valde att ge den interna marknadsföringen lika stor vikt som den externa, och firade med en hel dag fylld av olika aktiviteter på kontoret. Vem kan motstå att överraskas av ett samba-tåg, en fiskdamm, en fantastisk gospelkör, en skattjakt eller ett 12-manna blåsband som spelar balkaninspirerad musik? Det blev verkligen en oförglömlig dag!
- Om du kunde äta middag med vilken historisk person som helst, vem skulle det vara och varför?
Åh, svår fråga, men en person som verkligen har inspirerat mig är Nelson Mandela. Jag skulle gärna dela en tallrik injera (eritreansk mat) med honom. Att någon som har suttit fängslad i 27 år ändå kan visa försoning mot sina tidigare fiender, alltid ha ett otroligt leende och kämpa för jämlikhet är inspirerande.
- Vilken är din favoritfilm som alltid får dig på gott humör?
Jag kan inte riktigt komma på en specifik favoritfilm just nu, men något som alltid lyfter mitt humör är de olika säsongerna av reality serien ”Love is Blind”. Jag älskar att följa deltagarnas resor och känslor, det är en perfekt blandning av romantik och drama helt enkelt.